Bel ons direct op 0800 61 119.

Klantenverhaal: Apok

Veel van onze klanten willen ten allen tijde bereikbaar zijn. Ook voor APOK, marktleider van dakmaterialen in België, was zekerheid en continuïteit de kern van hun verhaal. De huidige opgezette oplossing volstond, maar bood geen garanties bij hun toekomstvisie. Uiteindelijk vonden we voor hun 30(!) filialen een oplossing waardoor alle communicatie gegarandeerd van een leien dakje blijft lopen.

APOK is met 30 filialen marktleider en de grootste verdeler van dakmaterialen in België. Al meer dan zestig jaar bouwen ze aan een ijzersterke reputatie als producent van regenwaterafvoersystemen en als groothandel in dakbedekkingsmaterialen. Hun 3 pijlers zijn: ruime voorraden, zeer klantgerichte service en een efficiënt logistiek netwerk. De dakwerker kan er terecht voor een totaalpakket aan producten en diensten.

Zekerheid en continuïteit

Het bedrijf blijft bouwen aan een continue groei, waardoor de huidige opgezette oplossing tegen de limieten aanloopt. Op zoek naar zekerheid en continuïteit kwamen ze bij JSM Communications terecht. Wij gingen aan tafel met de IT Manager om naast de huidige oplossing, die actief blijft voor bedrijfskritisch verkeer, per site een tweede lijn te voorzien voor load-balancing en als eventuele back-up.

Om dit systeem correct te laten functioneren waren er twee sleutelfactoren om rekening mee te houden. De nieuwe bekabeling moest anders zijn dan de primaire lijn en indien dit niet mogelijk was, lag het antwoord bij een andere operator. Zo zochten we voor alle dertig sites specifiek welke mogelijkheden er waren naar bekabeling toe om zo tot een sluitend voorstel te komen.

Bekabelingswerken door provider

De oplossing vertaalde zich bij het merendeel van de sites in een Telenet-aansluiting. Hier maakten we tevens gretig gebruik van een lopende campagne waar de provider instond voor de bekabelingswerken. Voor de sites in Vlaanderen waar geen Telenet mogelijk was én voor heel wat Waalse sites kon Destiny met een VDSL internetlijn de beste resultaten voorleggen. Zeker rekening houdend met de gratis inbegrepen 4G back-up en de mogelijkheid tot overstappen op glasvezel van zodra deze in de straten wordt uitgerold. Als laatste werden ook een aantal sites met Voo (= Waalse tegenhanger van Telenet) uitgerust.

Intussen werden zo goed als alle sites succesvol aangesloten op Telenet, Destiny of Voo. Opnieuw een duidelijk signaal dat JSM Communications als onafhankelijk telecommakelaar optreedt en zo het beste voorstel voor onze klanten kan uitwerken. Als kers op de taart werd APOK ook lid van onze Business Club, wat we beschouwen als een weerspiegeling van hun tevredenheid.

Wil je net zoals APOK ook een telecompartner die breder kijkt dan 1 operator?