Bel ons direct op 0800 61 119.

Klantenverhaal: Bizbike

Bizbike gaat volop voor de toekomst. Hun missie is om mensen op de fiets te krijgen én te houden. Dat doen ze door oerdegelijke e-bikes te ontwerpen en verdelen in gans België. Ondertussen behoren ook Nederland, Ierland en Frankrijk tot hun doelmarkten. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en is in enkele jaren uitgegroeid tot de grootste verdeler van e-bikes in België. Dat vroeg al snel om een flexibele oplossing voor mobiele telefonie. De producten vonden ze bij Proximus, de partner die alles voor hen regelt is Telecom-Makelaars.

Bizbike 2

Nomadic working

Louis Vanhove, CEO van Bizbike: “Via de Bedrijvencontactdagen van VOKA leerde ik Michael Soetens kennen. Ik wilde op kantoor omschakelen van vaste naar mobiele telefonie. Als zaakvoerder van Telecom-Makelaars begreep Michael perfect mijn wensen. Tegenwoordig krijgen onze medewerkers de vrijheid om te werken waar ze willen. Dat kan op kantoor, thuis of zelfs in het buitenland. Daarvoor hebben ze natuurlijk de juiste faciliteiten nodig. In dit geval een laptop en een mobiel abonnement waarmee ze overal in Europa probleemloos kunnen communiceren. Dankzij Proximus tarieven krijgt elke medewerker een abonnement dat past bij zijn of haar activiteiten. Iemand die veel naar het buitenland moet bellen of reizen, zal bijvoorbeeld een andere bundel krijgen dan iemand die vooral nationaal actief is.”

Een servicepunt op wielen

Flexibiliteit was niet de enige reden om te kiezen voor Proximus. Bij Bizbike besteden ze niet enkel veel aandacht aan de kwaliteit van de elektrische fietsen, ze hechten ook enorm veel belang aan service en klanttevredenheid. Louis: “We meten continu de tevredenheid van onze klanten aan de hand van een klantenfeedbackplatform. Klanten kunnen heel eenvoudig een bezoek van een technieker aan huis vragen. Noem het gerust een rijdend servicepunt. Onze techniekers zijn dus constant op de baan om onderhoud en herstellingen uit te voeren. Het is heel belangrijk dat zij op elk moment bereikbaar zijn. Zij moeten kunnen zien welke afspraken er zijn ingepland, data invoeren, betalingen regelen, … Elke technieker krijgt daarom een tablet met datakaart. Dankzij die datakaarten zijn ze constant verbonden met ons fleet management systeem en worden alle gegevens live in de cloud bijgehouden.”

Complete ontzorging door Telecom-Makelaars

Louis: “De klik met Michael was er meteen. Ik wou zelf niet bezig zijn met het opzoeken en uitpluizen van alle soorten operators en abonnementen. Het team van Telecom-Makelaars deed dit voor mij. We werken nu al zeven jaar samen en ik heb nog geen seconde getwijfeld aan die beslissing. We worden echt in de watten gelegd. Als we bijvoorbeeld een nieuwe tablet nodig hebben, dan leveren zij niet enkel de datakaart. Neen, ze bestellen de tablet, stoppen de datakaart erin en plaatsen een hoes errond. Alles wordt voor ons gedaan. We worden correct bediend en staan niet voor verrassingen op het einde van het jaar.” Dat bevestigt ook Charlotte van Telecom-Makelaars. Zij is de vaste contactpersoon van Bizbike en volgt de mobiele telefonie nauw op. Charlotte: “Elk kwartaal volgen wij proactief op. Dan bel ik Louis en vraag ik of alles goed loopt. Tijdens dat gesprek vraag ik ook de facturen van de afgelopen maanden op zodat we kunnen controleren of er geen buitensporige verbruiken zijn. Er zijn 60 medewerkers bij Bizbike en zonder opvolging is er al snel een wildgroei aan actieve en niet-actieve nummers, bijvoorbeeld door tablets die kapot zijn en aan de kant liggen. Door de abonnementen op te zeggen van nummers of datakaarten die niet meer gebruikt worden, kunnen we de uitgaven optimaliseren.”

We werken nu al zeven jaar samen en ik heb nog geen seconde getwijfeld aan die beslissing. We worden echt in de watten gelegd.
Louis Vanhove

Operational excellence

Louis: “Bij Bizbike draait alles rond operational excellence. We willen processen versnellen en zoveel mogelijk tijdswinst genereren. Dat verwachten we ook van onze partners. Het was een opluchting om te merken dat Telecom-Makelaars dezelfde ingesteldheid heeft. Wanneer een abonnement voor een nieuwe werknemer moet geactiveerd worden, dan weten we perfect welke stappen we moeten ondernemen. We hebben hier een stapel reserve-simkaarten liggen. Het enige wat wij moeten doen, is de naam van de persoon en het nummer van de simkaart doorgeven aan Telecom-Makelaars. Zij activeren de kaart vanop afstand en onze werknemer kan onmiddellijk aan de slag. De simkaart hoeft niet last-minute opgestuurd te worden met de post
of ergens afgehaald te worden. Alles wordt heel snel in orde gebracht en dat is een prettige manier van werken.” 

Tot slot verklapt Charlotte nog waarom ze nu écht voor Proximus hebben gekozen als de geschikte operator voor Bizbike. Charlotte: “Eerlijk is eerlijk, het was niet de goedkoopste aanbieder. Dankzij de kwaliteit en bereikbaarheid is Proximus wel de beste, daar is geen twijfel over. Ze hebben de meeste zendmasten in België en daardoor ligt het bereik een pak hoger. Toen we bij Bizbike polsten wat er belangrijkst was, de prijs of het bereik, dan was het antwoord overduidelijk. Voor de techniekers is die bereikbaarheid onmisbaar. Anderzijds wordt dit voor de kantoormedewerkers ook steeds belangrijker, aangezien zij meer en meer op locatie werken. We zorgen er trouwens ook voor dat zij via het vaste nummer van het bedrijf kunnen bellen wanneer ze oproepen doen naar externen. Ze bellen met hun smartphone, maar hun privénummer wordt afgeschermd. Dit speelt allemaal perfect in op de noden van het huidige (tele)werklandschap.”

Eerlijk is eerlijk, Proximus was niet de goedkoopste aanbieder. Dankzij de kwaliteit en bereikbaarheid is Proximus wel de beste, daar is geen twijfel over.
Charlotte Soetens

Kan uw telecomdossier ook een upgrade gebruiken?